2017年12月24日日曜日

Someday at Christmas by Stevie Wonder and Andra Day

僕らが生きているうちには 叶わないかもしれないけれど
いつの日か クリスマスに・・・

今日はクリスマスイブ。今日の動画には字幕はついていません。
かわりに、下に英語のオリジナル歌詞とその日本語訳を。

もしよかったら、動画を流しながら歌を味わってみてください。

いつの日か、こんな世界が訪れることを信じて。

素敵なクリスマスを。


・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
Someday at Christmas men won't be boys
いつの日かクリスマスに 人々は本当の意味で大人になって
Playing with bombs like kids play with toys
おもちゃで遊ぶ子どもみたいに 爆弾を弄ぶのを止められるだろう

One warm December our hearts will see
暖かい12月の日に 僕らは見るだろう
A world where men are free
すべての人が解放された世界を

Someday at Christmas there'll be no wars
いつの日かクリスマスに 戦争のない世界が訪れるだろう
When we have learned what Christmas is for
僕らがクリスマスの 本当の意味を学ぶ時に

When we have found what life's really worth
僕らが生命の大切さを 本当に見つける時に
There'll be peace on earth
地には平和が訪れるだろう

Someday all our dreams will come to be
いつか僕らの夢が叶う日がきっとくる
Someday in a world where men are free
いつか すべての人が自由になる日が

Maybe not in time for you and me
僕らが生きているうちには 叶わないかもしれないけれど
But someday at Christmastime
いつの日か クリスマスに

Someday at Christmas we'll see a land
いつの日かクリスマスに こんな世界が訪れるだろう
No hungry children, no empty hand
飢えた子どもや 空っぽの手がない世界が

One happy morning people will share
幸せに満ちた朝を 人々が分かち合っている
Our world where people care
互いに思いやり 愛し合う世界を

Someday at Christmas there'll be no tears
いつの日かクリスマスに 涙の流れない日がくるだろう
All men are equal and no men have fears
すべての人が平等で 瞳には喜びが溢れる日が

One shinning moment one prayer away
輝きに満ちた朝 祈りは届くだろう
from our world today
今日僕らが捧げる祈りが

Someday all our dreams will come to be
いつか僕らの夢が叶う日がきっとくる
Someday in a world where men are free
いつか すべての人が自由になる日が

Maybe not in time for you and me
僕らが生きているうちには 叶わないかもしれないけれど
But someday at Christmastime
でも いつの日か クリスマスに

Someday at Christmas man will not fail
いつの日かクリスマスに 人は過ちを犯すことを止めるだろう
Hate will be gone love will prevail
ヘイトはなくなり 愛が世界をおおう

Someday a new world that we can start
いつの日か 僕らは新しい物語を生き始める
With hope in every heart
すべての人の心が 希望に満たされて

Someday all our dreams will come to be
いつか僕らの夢が叶う日がきっとくる
Someday in a world where men are free
いつか すべての人が自由になる日が

Maybe not in time for you and me
僕らが生きているうちには 叶わないかもしれないけれど
But someday at Christmastime
いつの日か クリスマスに

someday at Christmastime

いつの日か クリスマスに

0 件のコメント:

コメントを投稿